חנוכת האגף החדש של הספרייה

האוניברסיטה חנכה ביום ג', ה-31.5.11  את האגף החדש של הספרייה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן בשטח של 4,500 מ"ר. חנוכת האגף החדש נערכה במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-39 של האוניברסיטה במעמד בני הזוג נזריאן, שתרמו להקמתו. הפרויקט כולו מוערך, יחד עם השיפוץ במבנה הספרייה הקיים שיחל בקרוב, בכ-72 מיליון ₪. "אני מזמין את הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה ואת כלל הציבור בישראל לבוא וליהנות מהספרייה החדשה", אמר נזריאן.

ספרית אוניברסיטת חיפה כוללת כ-2.3 מיליון פריטים והיא הספרייה האקדמית הגדולה בישראל. אולם עם הזמן, המבנה שתוכנן לפני כ-30 שנים על שטח של כ-11 אלף מ"ר החל להיות צפוף למגוון העצום של ספרים, כתבי עת, קבצי מדיה וכד'. לפני כארבע שנים החלה האוניברסיטה בבניית האגף החדש על פי תכנון של האדריכל אסף לרמן. התכנון הייחודי ביקש לבנות את הספרייה בצמוד למבנה הקיים, בשטח שבינו לבין הכביש הראשי באוניברסיטה. אולם לשם כך היה צורך לחפור עמוק לתוך האדמה. "זה מדהים שרק לפני ארבע שנים עמדנו 20 מטרים מעל למקום שאנחנו עומדים היום. זו הייתה עבודה מאומצת בראשותו של מהנדס האוניברסיטה וראש אגף בינוי ותחזוקה נבי עאמר ואני שמח לומר שלמרות זאת, השירות שהעניקה הספרייה לסטודנטים ולחוקרים לא נפגע כלל", אמר בטקס החנוכה סגן הנשיא למנהל ברוך מרזן, שעמד בראש הפרויקט.

האגף החדש, שנמצא כאמור כולו מתחת לפני הקרקע, כולל משרדים, חדרי קריאה, אוספים ואפילו אודיטוריום, כשבקרוב תוקם במקום קפיטריה. למרות שהמבנה עצמו נמצא מתחת לאדמה, התכנון הייחודי יצר פאטיו פתוח שנראה כמו שדרה עירונית וכולל פינות ישיבה ושטחים ירוקים, כך שהסטודנטים שעייפו מהקריאה יוכלו כעת לצאת ולהתרענן בחלל פתוח, שקט וירוק. כאמור, השלב הבא יכלול שיפוץ של המבנה הוותיק של הספרייה.

 נשיא האוניברסיטה פרופ' אהרון בן-זאב ויונס נזריאן מסיירים באגף החדש.

נשיא האוניברסיטה בסיור עם מר נזריאן