צמחי בר. נח רוטרי, רמות, 2007.
פריטים להפעלה: סלסלה, צמחי בר שונים המופיעים בספר. (הפרחים המשתתפים: חמציץ, מקור החסידה, חרצית, שיבולת שועל, גדילן).
הפעילות: מציגים לתלמידים את הספר ואומרים להם שבספר הזה מופיעים פרחים רבים שפורחים בשדות אחרי הגשמים בתחילת עונת האביב. במקביל מביאים סלסלה ובתוכה שמים את פרחי הבר אשר מופיעים בספר. אין צורך להביא את כל הפרחים המופיעים בספר וכמובן לא מביאים ולא קוטפים לפעילות פרחים מוגנים. וכך בוחרים מתוך הספר פרח מסוים למשל חמציץ, מקריאים עליו לתלמידים, ובמקביל מוציאים מתוך הסלסלה את כל החמציצים ומעבירים אותם בין התלמידים. כשקוראים על פרח מסויים מבקשים בכל פעם מתלמיד אחר לבוא לזהות ולבחור את הפרח הנכון מהסלסלה.
טיפים: בפעילות אפשר להתייחס ולשלב דברים נוספים למשל- להתייחס לצבעי הפרחים השונים, פרחי מאכל כמו חמציץ ופרחים שדוקרים ובעלי קוצים.