זרע של צנונית. חנה הורן, יסוד, 1998.
פריטים להפעלה: זרעים, צנונית, עציץ, כף למילוי אדמה ומשפך. פריטים אחרים שלא שייכים לט"ו בשבט: עט, מספרים, טלפון נייד וכל דבר אחר.
הפעילות: התלמידים יושבים במעגל, המורה מראה להם את הצנונית. ושואלת אותם האם הם יודעים מה זה. לאחר תשובת התלמידים המורה מספרת שצנונית היא ירק שצומח בשדה ולאחר שהוא צומח (מראים את הצנונית) קוטפים ואוכלים אותו. המורה שואלת האם מישהו יודע מה צריך לעשות כדי שמזרע קטן (מראה להם את הזרע)תצמח צנונית, והיא מפזרת על השטיח חפצים שונים: עציץ, כף למילוי אדמה, עט, זרע, משפך וכולי. התלמידים צריכים לציין, תוך הנחיות מהמורה, מה צריך לקחת או לא לקחת, לפי סדר הפעולות כדי שתצמח צנונית.למשל, המורה יכולה לשאול אותם: לאחר ששתלתם את הזרע בעציץ האם העציץ צריך פלאפון בשביל לצמוח או אתם צריכים להשקות אותו בעזרת משפך עם מים?? בסיום התהליך מקריאים את הסיפור, שגם הוא שממחיש את הנושא - שתילה וצמיחת הצנונית.