איך צומח פרח. ענת אומנסקי, ליתם, 2007.

פריטים להפעלה: 21-21 פרחים צבעוניים עשויים מנייר, (בוחרים 4 או 5 צבעים), 3 פרחים בצבע כתום, 3 פרחים בצבע אדום, 3 פרחים בצבע צהוב, 3 פרחים בצבע ורוד, 3 פרחים בצבע סגול. 4 עציצים מנייר. 4 כרטיסיות צבע שונות (בהתאמה לצבעי הפרחים (כתום, אדום, צהוב, ורוד, סגול).
הפעילות: בתחילת הפעילות מציגים לתלמידים את 4 העציצים מהנייר אשר מודבקים על לוח ההפעלה, כאשר על כל עציץ שמים כרטיסיית צבע אחרת, ועוברים עם התלמידים על הצבעים השונים של העציצים. לאחר מכן מציגים את כל הפרחים שיש. (אפשר לפזר את הפרחים על הרצפה). לכל תלמיד מחלקים פרח אחד או שניים, וכל פעם בוחרים עציץ אחר, כאשר התלמידים שיש להם פרחים בצבע המתאים מדביקים את הפרח שלהם בעציץ המדובר.
טיפים: את הפעילות הזו אפשר להעביר במהלך כל השנה ולא רק בנושא ט"ו בשבט, הפעילות מתאימה גם כאשר רוצים לעסוק במיון והבחנה לפי צבעים ולפי מספרים.