הביצה שהתחפשה. דן פגיס, עם עובד.

פריטים להפעלה: תמונות ואביזרים של כל החפצים המופיעים בסיפור: ביצה, כדור, בלון, פרח, פטריה, ליצן, כד .(התמונות הן בגודל 4A או 3A) כרטיסיות בכל כרטיסיה מופיע ציור אחד. ציור של ליצן, כד, פרח ופטרייה.
הפעילות: מציגים בפני התלמידים את התמונה של הביצה תוך הסבר שהביצה רצתה להיות כדור, בלון, ליצן וכו', תוך כדי הצגת הכרטיסיות. מפזרים על הרצפה את התמונות והחפצים הגדולים של כל תחפושת. המטרה של הפעילות היא להתאים בין הכרטיסייה לחפצים או התמונה המונחים על הרצפה ולהדביק אותם על הביצה. לדוגמא: לפי הכרטיסייה של הליצן אשים על הרצפה כובע של ליצן, אף, עיניים ופה של ליצן והתלמיד יצטרך לקחת את החפצים שקשורים לכרטיסיית הליצן ולהדביק אותם על הביצה. לאחר ש"מחפשים" את הביצה לכל התחפושות המופיעות על הכרטיסיות, מראים לתלמידים שוב את הכרטיסיות ושואלים כל תלמיד בתורו איזה תחפושת הוא הכי אהב. לאחר מכן מתחילים לקרוא את הסיפור הביצה שהתחפשה.
טיפים: במהלך הקראת הסיפור אפשר להמחיש את הסיפור תוך שימוש בתמונות הגדולות של הביצה, וכל התחפושות הנלוות אליה.