-טולה, הרווה, משחקים בנקודות. אנונימה, 2011.
תוך מעקב משותף אחר ההוראות הניתנות מדף לדף, מומחשים מושגים כמו צבע, ימין ושמאל וכו' באופן אקטיבי ומשעשע. הנחנו את הספר במרכז המעגל והזמנו בכל פעם ילד אחר ללחוץ, ללטף, לנער, לנשוף על הספר ועוד...בהתאם להוראות שהקראנו מתוכו.
- שניר, מיריק, אני צובעת ענן. הקיבוץ המאוחד, 1996.
הספר עוסק בתהליך של ציור: בכל עמוד ילדה מציירת פריט בצבע מסויים (כחול לשמיים, צהוב לשמש וכו'), ובעמוד האחרון היא יוצרת מכל הצבעים קשת. שמנו על שולחן קטן במרכז מעגל ההקראה דף לבן גדול וצבעים ע"פ הסיפור. בכל עמוד ילד אחר התבקש לקום ולבחור את הצבע הנכון, ולצייר איתו משהו על הדף (רוב הילדים רק ציירו פס של צבע). לבסוף נוצר שילוב של כל הצבעים.
- צרפתי, שולמית, היום הכחול. קוראים, 2002. (ושאר ספרי הסידרה)
ספרי הסידרה: היום הכחול, היום האדום, היום הצהוב וכו' בנויים על יום חווייתי בהשראה של צבע מסויים.
לגבי כל צבע מוזכרים מספר פריטים: מאכל, בע"ח, חפץ, וגם הרגשה. ההפעלה כללה בחירת צבע האהוב על כל ילד, התחלקות לקבוצות ע"פ הצבע, גזירה מז'ורנלים צבעוניים של פריטים מצבע זה, והדבקתם על בריסטול המשותף לקבוצה.
- מקדונל, פטריק, צור והציור. מטר, 2006.
צור מצייר קוים ישרים, מפותלים, עיגולים, ריבועים וכו' עד לצורות מורכבות יותר כמו בית, עץ ועוד, והילדים עוקבים אחריו, ומציירים במקביל להקראה עד לשלב שבו הם מציירים באופן חופשי ציור שלם.