- תומסון, ביל,גיר, ידיעות אחרונות, טל-מאי, 2011.
בסיפור, הילדים מציירים על המדרכה עם גירים, והציורים מתעוררים לחיים ויוצרים סיפור ללא מלים. הספר יכול לשמש כהשראה ליצירת סיפור באמצעות סדרת ציורים.

- קרק, דניאל, עכבר הספרייה, כנרת, זמורה-ביתן, דביר, 2011.
העכבר שחי בספרייה ואוהב לקרוא, מחליט יום אחד לכתוב בעצמו ספרים, מז'אנרים שונים. הספר יכול לשמש כפתיחה לסדנת כתיבה לילדים.

- מלינג, דיויד, ספריית הרוחות, אגם, 2011.
הרוחות מבקשות מהילדה בו שתספר להם סיפורים על רוחות, עם קולות מפחידים ותיאורים מגעילים... יכול לשמש כפתיחה לסדנא לסיפור או כתיבה ואיור של סיפורים מפחידים.

- דאם, אנטיה, תשאלו אותי!, ידיעות אחרונות, 2003.
הספר: יותר ממאה שאלות מלוות באיורים ובתמונות מיוחדות, שיכולות לשמש כפתיחה להכרות ולשיחה. למשל: "מה את עושה כשמשעמם לך?", "מה אתה אוהב להריח?", "איך אנחנו יכולים לדעת שאנחנו גדלים?" ועוד. ההפעלה: ישיבה במעגל, והעברה של הספר מיד ליד, כאשר כל ילד פותח באקראי בכפולת דף של שאלה ואיור, ומקריא את השאלה בקול, ומפנה אותה ליושב לידו, או עונה עליה בעצמו. אם השאלה לא מדברת אליו או אישית מדי, הוא יכול פשוט לפתוח בכפולת דף אחרת.

- הודה, עמנואל. מפלצות ותרוצים: ספר התרוצים הגדול. קלסיקלטת, 2009.
הספר: בכל כפולת עמודים מתואר "תירוץ" אחר למצבים מוכרים מהווי בית הספר והמשפחה כמו בדף שכותרתו: "שלשול. תירוץ נגד: יום שלא מסכים להפוך לשבת", מפורט תרוץ שמשלב "הסברים" פרועים ומצחיקים. אפשר להקריא דוגמא או שתיים מהספר, ואז לתת לילדים לבחור להמציא תירוץ בעצמם לאחד ה"מצבים" מחייהם שלהם, או מאלה המוזכרים בספר, ועליו לתארו בהתאם לראשי הפרקים שבספר: תיאור הבעיה (המצב), התירוץ, תיאור המחלה, תסמינים, ועוד.

- קרת, אתגר, גור חתול אדם ארך שער, זמורה-ביתן, 2013.
הספר: הילד המספר נחטף מגן החיות, כמו גורי חיות אחרים, כדי לשחרר אותן "בסביבה הטבעית שלהן", כאשר לכל חיה, יש פנקס ובו כתוב ממה נזונה, איפה היא חיה וכו'. הילד מוחזר להוריו עם הפנקס- כדי שיוכלו "לגדל אותו רק לפי ההוראות". ההפעלה: כל ילד כותב ב"פנקס" מהן "הוראות ההפעלה" שלו: מה הוא אוהב, מה אסור לו לעשות, מה צריך לתת לו לאכול וכו'.

- שייבון, מיקל. הסוד המפתיע של מדהימן. עם עובד, 2013.
הספר: הגיבור שנראה כמו סופר-מן מציג עצמו כגיבור-על ומתרברב על כל הדברים שהוא יודע לעשות כמו-לטוס, לנחות, לירות קרני גמא ועוד. אבל הדבר הכי מדהים הוא היכולת שלו לעבור ל"זהות הסודית" ולחזור הביתה, לכוס השוקו ולאמא. ההפעלה: כל ילד בוחר איזה גיבור-על הוא רוצה להיות- מוכר וידוע, או דמיוני, ובוחר לו שם שיכלול את המלה "מן" (מראדונהמן, פנתרמן וכו'). הילד כותב תיאור שלו - איך הוא נראה, מה לובש, אביזרים אם יש, ומהן יכולותיו. הילד יכול להוסיף סיפור דמיוני, בו הוא נלחם ומנצח את "הרעים".