ככה זה בעברית. דתיה בן-דור, עם עובד, 1990.
אפשר להקריא כל אחד מהקטעים הבאים לפי אפשרויות ההפעלה השונות:

1. בשיר 'מלים של טעם' נמצא את השורה: "תגיד מלה יפה- פרח. תגיד מלה קרה – קרח". ההפעלה: לפי אותה תבנית, הילדים יגידו מלה "יפה" או מלה "קרה" וכו'. 

2. בשיר 'מלים אחיות' יש הסבר למילים נרדפות, וגם דוגמאות. ההפעלה: לשאול למשל - אילו עוד מילים יש למלה ירח, דממה, מתנה, שלו, צנום, חוטם, עב ועוד. 

3. השיר 'היא והוא' עוסק בצורת זכר ונקבה או בצורת יחיד לעומת רבים. ההפעלה: לחפש עוד דוגמאות לסיומות של זכר או נקבה, כמו שולחן (זכר) ושולחנות (סיומת-ות), או אבן (נקבה) אבל אבנים (סיומת -ים).

4. בשיר 'מה?' נמצא שמות תואר שהתשובה להם יכולה להיות מצחיקה. ההפעלה: לשאול עוד שאלות את הילדים, כמו - מה מצחיק? מה רטוב? מה מעצבן? ועוד. 

להפעלה דומה ראו גם את השיר 'הכי קשה / הכי קל' מתוך: שלום לך פרת משה רבנו. ע' הלל, עם עובד, 1977.

ככה זה בעברית