המבנה של מאמר אקדמי
vestigating individual differences in children's real-time sen-
tence comprehension using language mediated eye move-
ments. J. of Experimental Child Psych., 86:314-329.
|
|||
הכותרת של מאמר אקדמי מהווה בדרך כלל סיכום קצר במיוחד של תוכן המאמר. היא בדרך כלל כוללת מונחים טכניים הקשורים למחקר המוצג.
התקציר הוא סיכום קצר של תוכן המאמר. הוא בדרך כלל כולל עד 250 מילים, תיאור של הבעיה והרקע שלה; תמצית של המחקר, הניסוי, או הטענה; וכן סיכום של המסקנות או הממצאים. מטרת התקציר לאפשר לקוראים הבוחנים את המאמר להחליט במהירות האם הוא עונה על צרכיהם.
המידע לא תמיד רשום בצורה מסודרת בתחתית העמוד הראשון; הוא יכול להיות פרוש על-פני הכותרת העליונה והתחתונה של העמוד הראשון, או על-פני הכותרות של העמוד שמנגד, ובגרסאות מקוונות מסוימות של מאמרים הוא עלול לא להופיע כלל.
מאמרים אקדמיים בדרך כלל כוללים תרשימים, גרפים, משוואות ונתונים סטטיסטיים הקשורים למחקר. תמונות הינן נדירות יותר והן תופענה רק אם הן קשורות באופן ישיר למחקר המוצג במאמר.
גוף המאמר בדרך כלל מוצג בחלקים, והוא כולל: מבוא, סקירת ספרות, פרק אחד או יותר המתארים את ניתוח הטענה, הניסוי או המחקר, ומסקנות – המסכמות את ממצאי המאמר. חלקים אלה עשויים לקבל כותרות, אך לא תמיד. כמו כן, לעיתים מאוחדים שני חלקים או יותר לחלק אחד. הטקסט עצמו הינו טכני מאוד בדרך-כלל, ומניח כי הקורא מכיר את הנושא. לכן, השימוש בשפה מקצועית, ראשי תיבות, ומונחים טכניים נעשה ללא הגדרתם.
מאמר אקדמי מסתיים במסקנה, בה הכותבים מסכמים את התוצאות של מחקרם. הכותבים עשויים גם לדון באופן בו ממצאיהם קשורים לתחומי ידע אחרים, או לעודד חוקרים להרחיב את מחקרם או לבצע מחקרי המשך.