שירותי השאלה
דלפק ההשאלה בכניסה לספרייה אחראי להשאלה וזיכוי של פריטי ספרייה, לאספקת הזמנות ולטיפול בהסדרת שירותי ספרייה. מספר ההשאלות המותר:
- סטודנטיות וסטודנטים מן המניין, סגל אקדמי ומנהלי – עד 500 פריטים בו זמנית.
- מנויות ומנויים בתשלום או בערבות יחידה/מוסד אחר – עד 5 פריטים בו זמנית.
למידע על השאלת פריטים מאוספים מיוחדים ושירותים נוספים: השאלת ספרים שמורים, השאלת פריטי מדיה, השאלה בין-ספרייתית, השאלת ספרי ילדים ונוער ושירות ספר עד הבית.
כאשר הספרייה סגורה אפשר להחזיר ספרים בתיבת ההחזרות הממוקמת בקומה 4 במגדל אשכול או דרך פתח החזרה שמימין לדלת הכניסה לספרייה.
כמו כן, אפשר להחזיר פריטים מושאלים לספרייה באמצעות דואר רשום/שליחים לכתובת: אוניברסיטת חיפה, ספריית יונס וסוראיה נזריאן - דלפק השאלה, אבא חושי 199 , ת.ד. 3338, חיפה 3103301
יצירת קשר עם דלפק השאלה
טלפונים: 04-8249770 (53770 פנימי), 04-8249771 (53771 פנימי) פקס: 04-8249146 (53146 פנימי)
אחראית משמרת השאלה: 04-8249691 (53691 פנימי) דוא"ל מחלקת השאלה: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
מידע נוסף על שירותי השאלה
אופן ההשאלה
השאלת הספרים הינה אישית בלבד - יש להציג תעודה מזהה. כדי לשאול ספר יש להביאו לדלפק ההשאלה.
זכאים לשאול ספרים
- תלמידי תואר שני ושלישי במוסדות ההשכלה הגבוהה הישראליים המצויים בהסדר עם אוניברסיטת חיפה וכן חברי סגל ממוסדות אלה רשאים לשאול עד חמישה פריטים בו זמנית ולקבל גישה למאגרי מידע בתוך הספרייה (ללא גישה מרחוק) על סמך כתב ערבות מהספרייה המרכזית במוסדותיהם. את כתב הערבות יש להעביר למח' השאלה לצורך פתיחת כרטיס קורא.
- מועמדים לדוקטורט ותלמידים לתארים מתקדמים שעבודותיהם בשיפוט או שהם בהפסקת לימודים (באישור הרשות ללימודים מתקדמים) זכאים לרכוש מנוי מוזל המאפשר לשאול עד 5 פריטים בו זמנית וכן גישה למאגרי מידע ושירותי יעץ. לצורך הסדרת שירותים אלה יש ליצור קשר עם מח' השאלה לקבלת הנחיות מתאימות.
- תלמידים, עובדים, מורים ומדריכי שדה שזכויות ספרייה הוסדרו להם על ידי היחידה אליהם הם שייכים בהתאם למעמדם ונהלי הספרייה. כל אזרח שגילו 18 ומעלה יכול לרכוש מנוי להשאלת 5 פריטים בו זמנית ולקבלת שירותי יעץ תמורת תשלום. ראו: תעריפי מנויים.
זכות שאילת הספרים היא אישית ואיננה ניתנת להעברה.
השאלה ע"י מיופה כח
ייפוי כוח חד פעמי
קורא המעוניין לתת לאדם אחר לשאול ספרים על- שמו חייב לתת ייפוי כוח לאדם זה. על הקורא לדאוג שהמיופה הכוח יגיע עם: (1) תעודה מזהה של הקורא או צילום שלה; (2) מכתב ייפוי כוח שבו מופיעים פרטי שניהם ותאריך של אותו היום שבו מבוצעת ההשאלה ו-(3) תעודה מזהה של מיופה הכוח. אפשר לשלוח את הפריטים הנ"ל גם במייל או בפקס לדלפק ההשאלה. ללא שלושת פריטים אלו לא תתבצע ההשאלה.
קוראים שזכויות ההשאלה שלהם הן בערבות אדם, מוסד או יחידה, לא יכולים להעניק ייפוי כח לאדם אחר.
ייפוי כוח קבוע
אנשי סגל של האוניברסיטה (מנהלי או אקדמי) יכולים לתת יייפוי כוח לעוזר מחקר או בן משפחה. להסדרת ייפוי הכח יש למלא את הטופס המתאים, לצרף תמונת פספורט של מיופה הכוח ולהעבירם לדלפק ההשאלה. הספרייה תכין למיופה הכוח כרטיס מיוחד שעימו יבצע את ההשאלות.
חסימת שירותי השאלה לקוראים
שירותי ההשאלה של קורא ייחסמו זמנית במקרים הבאים:
- לקורא יש פריטים מוזמנים מאחרים שעליו להחזיר
- לקורא יש קנסות ספרייה או חיובים עבור השאלה בין-ספרייתית שלא שולמו
- לקורא יש חוב שכ"ל (עפ"י המידע המועבר לספרייה ממחלקת שכ"ל)
הארכת תקופת השאלה
פריטי ספרייה יושאלו בהתאם למשך ההשאלה המקובל לאותו אוסף ומשך ההשאלה יצוין בעת ההשאלה.
ספרים מהאוסף הכללי ומאוסף המשפטים יושאלו ל-14 ימים, ספרים ופריטים מאוספים אחרים יושאלו לתקופות קצרות יותר.
השאלת הפריטים תוארך באופן אוטומטי כל עוד:
- הפריט לא הוזמן על-ידי קורא אחר.
- זכויות ההשאלה של הקורא הן בתוקף ולא נחסמו.
חלק מהפריטים בספרייה אינם ניתנים להארכה אוטומטית, מידע זה יצוין בעת ההשאלה.
מעקב אחר תאריכי החזרה
על הקורא לבדוק את מצב השאלותיו בקישור "חשבון אישי - השאלות והזמנות" (כרטיס קורא), כדי להחזיר בזמן פריטים הדרושים לקורא אחר ולהימנע מאיחורים וקנסות מיותרים.
הודעות הספרייה
כדי להחזיר בזמן פריטים הדרושים לקורא אחר ולהימנע מאיחורים וקנסות מיותרים הקפידו לעקוב בקישור "חשבון אישי - השאלות והזמנות" (כרטיס קורא) באופן קבוע. הודעות מהספרייה נשלחות לכתובת הדוא"ל המופיעה ברישומי הספרייה. הודעות אלה הן בגדר שירות נוסף בלבד והן אינן גורעות מאחריותו של הקורא למעקב ולהחזרת הפריטים בזמן!
מידע אישי באפליקציית האוניברסיטה
מידע לגבי השאלות, הזמנות וחובות לספרייה מופיע באפליקצייה של האוניברסיטה המשרתת את התלמידים. מידע זה הינו בגדר שירות נוסף בלבד, שאינו גורע מאחריותו של הקורא למעקב ברשימת "חשבון אישי - השאלות והזמנות" באתר הספרייה והחזרת הפריטים בזמן!
איחור בהחזרת ספרים וקנסות
החזרת פריטי ספרייה במועד היא באחריות הקורא בלבד ועליו לעקוב אחר מועד ההחזרה.
קורא המאחר בהחזרת פריטי ספרייה מוזמנים יחוייב בקנס על כל יום איחור, לא כולל ימים שבהם הספרייה סגורה. הקנסות מחושבים בהתאם לאוסף, לפי בסיס יומי ועל כל פריט ופריט. מידע נוסף בדף תעריפי הספרייה.
קוראים שחייבים ספרים ו/או קנסות, לא יוכלו לקבל שירותי השאלה עד להסדרת העניין.
קנסות ספרייה שלא שולמו ימנעו מהקורא שירותי השאלה וכן קבלת אישור מבחנים, אישור זכאות וקבלת תעודת סיום התואר.
קורא רשאי להגיש בקשה לביטול או הפחתה בקנס. טופס ערעור
תשלום קנסות והגשת בקשה לערעור בעניין קנס
קנסות אפשר לשלם באחת הדרכים הבאות:
- תשלום מקוון באתר הספרייה באמצעות כרטיס אשראי.
- תשלום במכונת התשלומים שבתוך הספרייה (מטבעות בלבד).
- תשלום בסניפי הדואר באמצעות שובר (אפשר לבקש שייישלח לקורא).
על הקורא להחזיר למחלקת ההשאלה את העתק השובר המשולם בדלפק, בדוא"ל, בדואר או בפקס.
הזמנת פריטי ספרייה
קורא יוכל להזמין פריטים:
- מאוסף שהפריטים בו ניתנים להזמנה. (קורא לא יוכל להזמין פריטים שאינם ניתנים להשאלה וכן, חלק מן הפריטים באוספים המיוחדים).
- פריטים המושאלים לקורא אחר.
- פריטים שאינם מושאלים אך הקורא לא הצליח לאתרם במקומם.
- פריטים שנמצאים בתהליך רכישה או טיפול.
- פריטים המצויים במחסן הספרייה. כתבי-עת מהמחסן יש להזמין באמצעות הטופס המקושר.
פריט שהוזמן על-ידי הקורא יועבר לדלפק ההשאלה ויישמר עבורו שם. המזמין יקבל הודעה על כך לכתובת הדוא"ל שלו, כפי שהיא מופיעה ברישומי הספרייה והמידע יופיע גם ברשימת "חשבון אישי – השאלות והזמנות".
ספר מהאוסף הכללי, מאוסף המשפטים ומספריית הילדים יישמר עבור המזמין למשך חמישה ימי עבודה.
ספר מן האוספים השמורים יישמר עבור המזמין למשך שלושה ימי עבודה.
במידה והפריט המוזמן נמצא בספרייה, צוות הספרייה יתחיל באיתורו יום לאחר ההזמנה (חוץ מימי שישי). במידה והפריט מושאל, השאלתו לא תוארך והקורא יקבל הודעה הכוללת את מועד ההחזרה של הפריט.
ביטול הזמנה
מומלץ כי קורא שהזמין פריט ואינו זקוק לו יותר לבטל את ההזמנה, כדי לשחררו לקורא אחר.
לביטול הזמנה יש ליצור קשר עם מחלקת השאלה באמצעות טלפון או דוא"ל. ביטול חלק מן ההזמנות אפשרי גם באופן עצמאי מ"חשבון אישי - השאלות והזמנות" של הקורא באתר הספרייה.שירות ספר עד הבית
השירות מאפשר לקהילת האוניברסיטה להזמין ספרים מתוך אוסף הספרייה, ולקבלם לביתם באמצעות שליח.
מידע נוסף וטופס הזמנה בקישור הבא.
כתב ערבות לספרייה אקדמית בארץ
חברי סגל ותלמידי תואר שני ושלישי רשאים לקבל כתב ערבות לספריות האקדמיות בארץ הקשורות בהסכמי ערבות הדדית עם ספריית אוניברסיטת חיפה. הערבות מאפשרת קבלת שירותי ספריה בהתאם לנהלים הנהוגים בה.
פריטים מושאלים שאבדו או ניזוקו
פריט מושאל נמצא באחריותו המלאה של הקורא ששאל אותו. הקורא חייב לשמור על שלמות הפריט ולהימנע מלגרום לו כל נזק.
חל איסור מוחלט על רישום הערות וסימון ע"ג פריטי ספרייה!
קורא שאיבד פריט או שגרם לו נזק, יודיע על כך למחלקת ההשאלה לשם הסדרת התשלום לספרייה.
במידה והספר הוכרז כאבוד לאחר שחלף מועד ההחזרה והינו באיחור, הקורא יצטרך לשלם גם את הקנס שנצבר עד ההכרזה כאבוד.
הקורא ידרש לשלם את עלות רכישת הספר לספרייה ואת דמי הטיפול בו. במידה ויביא פריט חלופי (זהה ובמצב מצויין) ישלם דמי טיפול מופחתים.
קורא שהחזיר ספר שאיבד ושילם עבורו יקבל החזר הסכום ששילם בניכוי דמי קנס, בתנאי שלא חלפו 6 חודשים מאז בוצע התשלום ושהספרייה לא רכשה בנתיים עותק חדש שלה.
קורא שהחזיר ספר פגום שהינו בר תיקון יחויב בדמי כריכה בלבד.
קורא שהחזיר ספר פגום שאינו בר תיקון יחויב בתשלום כעל ספר שאבד.
מידע נוסף בדף תעריפי הספרייה.